Ikasgela egonkorra

- Publicado por San Adrian Institutua
- Publicado en Ohar Garrantzitsuak
Ikasgela egonkorra ezkohiko baliabidea da, eta testuinguru egokia eskaintzen die autismoak, adimen-atzerapen larriak eta garapenaren eta beste nahasmendu orokortu batzuek eragindako hezkuntza-premia berezi iraunkorrak dituzten ikasleei, baldin eta ikasle horien eskolatzeak banakako arreta eta curriculum espezifikoa eskatzen badu.
Gela egonkorra espazio fisiko propioa du, eta Pedagogia Terapeutikoko bi irakaslek eta Hezkuntza-laguntzako Espezialistak ematen diote arreta; curriculumean sartzeko eta curriculuma garatzeko material espezifikoa du, eta ikasle-kopurua, salbuespenak salbuespen, ez da bostetik gora
Curriculum-proiektu berezi batean oinarrituta lan egiten da, ikasleen hezkuntza-premietara egokituta, ikastetxearen curriculum-proiektuan integratuta, eta ikasgelako programazioetan zehaztu behar da, institutuko aniztasuna tratatzeko neurrien barruan.
Ikasgela egonkor batean eskolatutako ikasle bakoitzak banakoko lan-plan bat izango du, eta plan horren erreferentzia ikasgelako curriculum-proiektua izango da. Eskolatze Liburuan Banakako Curriculum Egokitzapen gisa jasoko da.
Egin beharreko lanaren lehentasunezko helburuak, hauek dira:
- Lan-giro egokia lortzea, ikasle bakoitzaren erritmoa errespetatuz eta giro lasai eta errespetuzkoan.
- Ingurune berriarekin harremanak sortzea, bai fisikoarekin (institutuaren barruan eta kanpoan), bai ingurune pertsonalarekin (berdinekin eta haiekin lan egiten duten helduekin).
- Besteak errespetatzeko arauak eta jarraibideak ikastea eta erabiltzea, eta esparru guztientan normalizazioa eta orokortzea erraztuko duten loturak ezartzea.
- Eguneroko jardueretan autonomoa izatea, ikasle bakoitzaren ekintza eta adierazpen-gaitasunakontutan hartuta, eta horien arabera jokatzea.
- Beharrak, nahiak eta abar adierazteko komunikazio-estrategiak garatzea, eta gainerako ikaskideekin harremanetan jartzeko bitarteko gisa.
- Eguneriko bizitzako egoerak eta arazoak konpontzeko estrategia matematikoak garatzea: erosketak, ordainketak, euroaren erabilera eta ezagutza, pisatzea, neurtzea …
- Norberaren gorpotza ezagutzea: zaintzea, higienea eta oinarrizko ohiturak finkatzea.
- Institutuko jardueretan parte hartzea, betiere bideragarria bada, berdinikiko harremanak errazteko, ahalik eta ingurune normalizatuenean mugituz.
Lehen aipatutako helburuak lortzeko programatu eta hainbat une eta tailer antolatzen dituzte:
- Komunikazio-trukea eta errutinak
- Trebetasun akademikoak: esperientziak, irakurteka-idazketa eta irakurmen-ulermen eta matematika, eguneroko bizitzari aplikatuta.
- Ingurune soziala eta naturala ezagutzea.
- Tailerrak: saukaldaritza, musika, plastika …
- Igerilekua
- Jolas-didaktikoak/aisialdiko tailerrak
- Gela arruntetako ikasleekin intefratzea (egokitzat jotzen bada)
- Talde-irteerak: erakusketak, museoak, ibilaldiak, hainbat erekundek eskainitako tailerrak, txangoak …
Une, tailer eta ingurune horien antolatzean, funtsezko bi irizpidetan oinarritzen gara gure ikasleekin lan egitean:
- Ahalik eta testuinguru naturalenetan lan egitea, eta, horrigatik, komunitateko espazioak erabiltzeko beharra, baita tailerrak edo inguruneak ezartzekoa ere.
- Espazio guztiak, eskola-esparruaren barrukoak zein kanpokoak, ikaskuntza sortzeko erabil daitezkeen espazioak dira, eta, aldi berean, orokortu ahal izateko guneak.